„Nuviliok tigrą nuo kalno”: politinių rinkimų batalijos arba „LEOtuva” – 2008

Daugiau kaip prieš 2500 metų Kinijos karo ir politikos grandai suformulavo taip vadinamas 36 strategijas, skirtas valdžiai įgyti, išplėsti ir išlaikyti. Kiekvieną iš strategijų perteikia lakoniška, semantiniu požiūriu koncentruota frazė, kurią privalu kūrybiškai interpretuoti. 36 strategijos kaip ir Sun Tzu karo menas – glaudžiai susiję karybos veikalai. Laikoma, kad Sun Tzu žinojo 36 strategijas, buvo jų veikiamas. Neatmetamas ir atvirkštinis ryšys. Taigi, 36 strategijos – pasaulinio pripažinimo sulaukęs kolektyvinės išminties įrankis, kurio dėka galima išplėsti tradicinio mąstymo ribas, kurti kūrybiškesnes strategijas, gi vakariečiams jos atskleidžia dar ir naujas įžvalgumo galimybes. Pasaulio kontekste pakanka paminėti Mao Tse-Tungą arba Napoleoną Bonaparte’ą kaip vienus ryškiausiais laikomų aptariamos krypties išpažinėjų.

Ketvirtosios strategijos „Nuviliok tigrą nuo kalno” esmė – panaudojant natūralias aplinkybes arba gudrumu stengiamasi išvilioti priešininką iš ten, kur jis jaučiasi saugiai. Taip įgyjamas pranašumas. Šiuo atveju – politinių partijų lyderių viešajame diskurse. Juk sugauti „tigrą” kalnuose, kur jis nuolatos gyvena nerealu. Jį reikia nuvilioti nuo kalno žemyn, į atvirą vietą. Tada jis neteks pranašumo, jo „tvirtovė” bus lengviau prieinama. Buvusioje strateginėje „tigro” pozicijoje turi galimybę įsitvirtinti priešininkai. Ir maža tikimybė, kad „tigrui” pavyks grįžti į kalną..

Pabandykime šią paprastą bet talpią metaforą pritaikyti dabartiniam politinių rinkimų kontekstui. Žinoma, tai savotiška švelni provokacija ir improvizacija. Įsivaizduokime politinį „tigrą”, kurio atvaizdas patalpintas ant rinkiminės reklamos skydo. Vaizdas kaip vaizdas, tapyba,  tačiau tekstas.. tiek to, manykime, kad kažkam nepasisekė strategiškai sumodeliuoti pagrindinio pranešimo turinio. O iš tiesų nepasisekė politiniam „tigrui” ir jo atstovaujamai politinei jėgai. Bet kuriuo atveju, rezultatas apverktinas. Buvusį vėliavnešį (prisiminkime reputacijos žlugdymo meną), arba „tigrą”, nuviliotą nuo kalno, dabar jau primenantį nebent beviltiškai pasimetusį, neapsiginantį katinėlį pasimėgaudamos talžo net politizuotos pelės. Ir nuosekliai toliau talžys, tokia jau šio politinės realybės šou žanro specifika. Tiesa, politiniai priešininkai nevykėlėms buvusio politinio „tigro” rinkiminės kampanijos PR – personoms galėtų ir primokėti už atvirkštinį efektą..O ir patiems išlaidauti savosios viešinimosi kampanijos kontekste dabar galima žymiai kryptingiau.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *