High Flyers – ateities lyderiai

XXI amžiaus lyderiai neįsivaizduojami be klasikinės Sun Tzu išminties. Kita vertus, Sun Tzu filosofijos centre – išskirtinis lyderis. Tačiau šiandien švelniai prisilieskime prie reiškinio, kuris vadybos literatūroje anglų kalba įvardinamas – High Flyer. Tiesioginis lietuviškas vertimas, labiausiai atitinkantis kontekstą -talentingas žmogus. Tačiau tai – ne tai . Arba, ne tik tai. Kartais geriau jau versti tiesiogiai.. Pabandykime pasitikslinti. Intervencijos esmė – kartu pamąstyti apie ypatingai talentingus, kūrybiškus žmones, sugebančius valdyti ateities veiklas – versle, politikoje, apskritai gyvenime. Šį kartą kalbėsimės ne apie švietimo ir mokymo institucijas, tiek to.. Kalbėsimės apie žmones, kurie savo kasdiene veikla bando kurti pridėtinę vertę. Žinoma, ryškiausiai tai atsiskleidžia versle.

Dabartinių organizacijų vadovai savo institucijų finansinių galimybių ir asmeninio supratimo ribose bando sudaryti darbuotojams nuolatinio mokymosi aplinką. Iš pažiūros tai nėra ypatingai sunku. Didžiulė komercinių mokymo kursų pasiūla, kurioje žybčioja madingi ir toli gražu nepigūs vadinamieji užsienio guru. Kartais jie išties verti dėmesio. Tik vargu, ar išskirtinio. Tiesiog, žengiama į naujas, dar nepakankamai pasisavintas rinkas. Tokia įvedimo strategija įvairiais požiūriais naudinga ir vietinėms firmoms firmelėms. Nėra ko stebėtis, verslo mokymai tapo verslu, netgi labai pelningu verslu. Bet kurio verslo esmė – patenkinti vartotojų poreikius. Na, jie ir tenkinami. Tokie, kurie yra. Bet ne tokie, kuriuos reikėtų kurti. Prieš metus kitus svaigę nuo pardavimų mokymų dabar organizacijos masiškai alpsta nuo komandinio darbo apžavų, bendrų žygių į kažkur, kuriuose tariamai kuriama komandos dvasia. Įsigudrinta netgi pardavinėti taip vadinamas organizacijos vertybių kūrimo sistemas. Ką jau kalbėti apie tradiciniais tapusius vadinamuosius lyderystės mokymus. Žvaigždynai, ir tiek. Beveik, kaip televizijoje. Tikrai, daug bendra. Laisvalaikio praleidimo, šou verslo elementai vis labiau dominuoja. Integruotas marketingas..

High Flyers koncepcija yra apie tai, kaip būtų galima dabarties organizacijų vadovams strateginių konsultacijų ir mokymų dėka padėti ugdyti savo institucijų ateities veiklų kūrybiškus, inovatyvius lyderius.  Tokius, kurie gebėtų disponuodami esminėmis į ateitį orientuotomis kompetencijomis pasiekti savo organizacijų ilgalaikio kritinio strateginio pranašumo. Kalbama vėlgi apie ateities organizacijų kūrimą ir valdymą savo ruožtu kuriant ir valdant kritinių kompetencijų žemėlapius. Žinoma, tokių žmonių reikia ne tik verslui, reikia visai visuomenei. Jų stygių visose veiklose – versle, politikoje, švietime, moksle taip pat pajunta visa visuomenė bandydama atlikti esminį judesį ateities link. Prie to dar grįšime.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *